返金ポリシー


返品・交換

弊社は自然の製品を販売しており、製品を正確に表現するために最善を尽くしています。 

特に木の形やカールをそのまま表現することは難しいです。  

価格は、それぞれの製品固有のものであり、弊社が設定した等級基準に従って特別に設定されています。 

また、木材に付けられた等級について「議論」することはありません。


商品のご確認・検品について

■ご注文商品が到着したら、7日以内に 商品のご確認・検品をお願い致します。

 交換・返品をご希望される場合には下記の注意事項をご確認の上、商品到着後7日以内に

必ずメールにて弊社までご連絡ください。8日以降の場合は、返品に応じかねます。


万一問題があった際は、早急にご対応させていただきます。 

到着した商品状態に不具合があるのをご確認された場合には、その状況が確認できる写真を撮影して記録してください。

対応手順をご案内させていただきますので、必ず弊社の案内に従いご対応くださいますようお願い申し上げます。 

弊社からのご案内方法以外の返品に関しては、ご対応を控えさせていただく場合がござますので、ご注意くださいますようお願い致します。


  • お客様都合による返品・交換は、未開封・未使用のものに限らせていただきます。
  • お客様都合の返品・キャンセル・交換の場合、往復分の送料・手数料・ご返金の場合の手数料等は
    返送前に特に取り決めがない限り、お客様のご負担とさせて頂きます。
  • 木材は大変重量のある商品ですので、一般的な送料も高額となります。 予めご了承ください。
  • お取り寄せ商品、受注生産品はお客様都合による返品・キャンセル・交換不可商品となります。
    ※到着商品が初期不良の場合を除く。
  • 当店はインターネットを主とした販売となりますので、電話対応オペレーターが常駐しておりません。
    ご理解ご了承の程お願い致します。


返品・交換の条件

  • 返品・交換は、商品到着後 7日以内に限り お受け致します。 7日以降を過ぎての返品・交換はご容赦ください。
  • お客様都合による返品・交換は、未開封・未使用のものに限らせていただきます。
  • 商品到着後にお客様がカット・取付をした木材等や、一度ご使用された商品の返品は応じかねます。
  • 施工後・加工後の返品やクレーム、施工費の負担等については、一切お受けできません。
  • 客先に出向いての加工・補修やお客様が手配された補修の立替請求には応じかねます。
  • 製作上、細心の注意を払っておりますが、反りや曲がりや木目は木材の性質上起こり得るため、反り・曲がり・木目による返品は受け付けしかねます。
  • 返品・交換ご希望の際は必ずメールにてご連絡ください。 ご連絡無く返送等をされた場合には、一切の対応を致しかねます。
  • お使いのモニターの設定状況により実際の色味と異なる場合があります。
    サイト上の画像と実際の商品との間にて、色・イメージ違い等の理由に関しては、返品・交換をお断りする場合がございます。
  • 木材などの天然素材の商品は、商品ひとつひとつに表情が異なります。
    それぞれの状態により返品・交換における対応基準が異なりますので、各商品ページの説明・記載内容をご確認くださいますようお願い致します。
  • お届けした商品に汚損・破損等あきらかな初期不良があった場合は、返送料・再送料・手数料は当店が負担いたします。


返品・返金に関して

  • 返品に伴うご返金のお手続きは、弊社にて商品到着が確認出来次第の手続きとなります。
    金融機関の営業日、時間の都合上、ご返金までにお時間、日数を要する場合がございます。予めご了承ください。
  • ご返金の場合は、ご注文時のお支払い方法に関係なく、原則、銀行振込にてご返金をさせていただきます。
  • 品質不良、破損以外のお客様のご都合(イメージ違いなど)による返品の場合、送料はお客様にて元払い配送にて、ご手配をお願いいたします。


交換に関して

  • 商品の交換は品質不良の場合のみ、同商品との交換をさせていただきます。
    他の商品(同商品の色違いなど含む)への交換はお受けできません。
  • 商品在庫の状況により、交換品のお届けがご希望日に間に合わない場合がございます。 予めご了承下さい。
  • 交換ご希望商品はご依頼をいただいた後、在庫確認を行わせていただきます。
    完売・廃盤等の理由によりご用意できない場合がございます。 その際は返金にて対応をさせていただきます。


返送の際の注意事項

  • 返送時は、商品破損を防ぐ為、送られてきた梱包か丈夫な段ボール等に入れてご返送ください。
  • また、包装や梱包の外側に「取扱注意」と目立つように書き、荷物の引渡しの際も取扱に注意していただくよう運送会社にご依頼ください。


返品・交換の際の連絡先・送付先

ご返品・交換に関するお問い合わせはメールにて承ります。

送付先:〒483-8127, 愛知県 江南市小折本町, 小松原23-2   

会社名: マイカイウッドハワイ


免責事項

  • 交換希望商品の仕様変更、もしくは欠品等の理由により、同一商品との交換ではなく、同等品と交換をさせていただく場合がございます。
  • 商品によってはメーカーに返送する場合がございます。
    商品や商品ケースに直接送り状を貼らずに、梱包したその上に送り状を貼付くださいますようお願い致します。
  • 当社のお問い合わせ可能時間は 平日 10:00~17:00 となっております。
    土曜・日曜・祝日、営業時間外にいただいたお問い合わせにつきましては翌営業日以降のご対応とさせていただきます。 
  • お電話でのお問い合わせは承りかねます。
    お手数ですが必ずメールよりご連絡くださいますようお願い致します。

 

 

以上


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We are selling natural products and do our best to represent the product exactly as it is. It is difficult to show the natural product exactly as it is especially to show the figure and curl of the wood. Please do your best to confirm the product will meet your needs before you purchase it. We do not "argue" about the grade attached to the wood. The prices are unique to each product and therefore are set specifically according to our established grading standard. This standard is set by us.


Checking and inspecting the products

When you receive your order, please check and inspect the product within 7 days.

If you wish to exchange or return an item, please read the following notes and be sure to contact us by e-mail within 7 days of receiving the item. We will not be able to accept returns after 8 days.

If there are any problems, we will deal with them as soon as possible. If there is a problem with the condition of the product after it arrives, please take a picture and record it.
We will provide you with instructions on how to handle the problem, so please be sure to follow our instructions. If you do not follow our instructions, we may not be able to accept your return.

  • Returns and exchanges for customer convenience are limited to unopened and unused items.
  • In the event of a return, cancellation, or exchange for reasons other than the customer's, the customer will be responsible for the return shipping and handling, and any refund fees, unless otherwise agreed upon prior to the return.
  • Please note that wood is a very heavy item, so general shipping costs will be high. Please understand this in advance.
  • Ordered products and made-to-order products cannot be returned, cancelled, or exchanged for customer reasons. (Except in the case of an initially defective product.)
  • We do not have an operator to answer the phone as we mainly sell through the Internet. We ask for your understanding.

Conditions for returns and exchanges

  • Returns and exchanges will be accepted only within 7 days of receipt. Please do not return or exchange after 7 days.
  • Returns and exchanges for customer convenience are limited to unopened and unused items.
  • We do not accept returns of wood that has been cut or installed by the customer after the product arrives, or of products that have been used once.
  • We will not accept any returns or claims after installation or processing, nor will we bear the installation cost.
  • We do not accept any claims for replacement for processing or repair work done at the customer's site or for repair work arranged by the customer.
  • Although we take the utmost care in manufacturing our products, warping, bending, and grain can occur due to the nature of wood, so we do not accept returns due to warping, bending, or grain.
  • If you wish to return or exchange an item, please be sure to contact us by e-mail. If you send the item back without contacting us, we will not be able to take any action.
  • The actual color of the product may vary depending on your monitor settings.
  • We may not be able to accept returns or exchanges for reasons such as color or image differences between the images on the site and the actual product.
  • Products made of natural materials such as wood have different expressions.
  • Please check the description on the product page for details on how to handle returns and exchanges.
  • If there is an obvious initial defect such as staining or damage to the delivered product, we will pay for the return shipping and handling.


Return and Refund

  • Refunds for returned products will be processed as soon as we confirm the arrival of the product. Please note that due to the business days and hours of financial institutions, it may take some time and days to receive your refund. Please be aware of this in advance.
  • In principle, refunds will be made by bank transfer, regardless of the payment method used at the time of order.
  • In the case of returns due to customer's reasons (wrong image, etc.) other than defective quality or damage, please arrange for shipping costs to be prepaid by the customer.

 Regarding exchange

  • The product will be exchanged for the same item only if it is of defective quality.
  • Exchanges for other products (including different colors of the same product) will not be accepted.
  • Depending on the product availability, we may not be able to deliver the replacement product in time for your desired date. Please be aware of this in advance.
  • We will confirm the availability of the product you wish to exchange after we receive your request.
  • In some cases, we may not be able to provide the item due to a sold-out or discontinued product. In that case, we will refund you.

 Notes on return shipping

  • In order to prevent damage to the product, please return the product in the packaging it was sent in or in a sturdy cardboard box.
  • Also, please ask the shipping company to write "Handle with care" prominently on the outside of the packaging and ask them to be careful when handing over the package.


Contact and shipping address for returns and exchanges 

Send us an email for your concerns about returns and exchanges

Add to:〒483-8127  Komatsubara 23-2, Koorimoto-cho, Konan-shi, Aichi 

Company name:Maikai Wood Hawaii

 Disclaimer

  • Due to changes in the specifications of the product you wish to exchange, or due to the lack of a product, we may exchange the product for an equivalent product instead of the same product.
  • Some products may be returned to the manufacturer.
  • Please do not affix the invoice directly to the product or product case, but affix the invoice to the packaging.
  • We are available for inquiries from 10:00 to 17:00 on weekdays.
  • Inquiries received on Saturdays, Sundays, holidays, or after business hours will be handled on the next business day or later.
  • We do not accept inquiries by phone.
  • Please be sure to contact us by e-mail.

お問い合わせはメールにて承ります。